שלום לכולם,

שנת 2012 החלה ומביאה איתה עידן חדש לארגונים - מהפכת ה- Social Enterprise.

כפי שלא ניתן להתעלם מהמהפכות החברתיות המתחוללות במדינות שונות סביבנו וברחבי העולם, כך לא ניתן להתעלם עוד מהשינויים שיוצרת מהפכת הרשת החברתית בפעילות הארגון.

בגיליון זה תוכלו להתרשם ממגוון הפיתרונות החדשניים שמציעה top soft כמענה למהפכה זו ומהיתרונות העסקיים אותם מפיקים לקוחות שאמצו פתרונות אלה. מטרת הגיליון הנה לספק לכם כלים ורעיונות לשיפור הפעילות העסקית והיכולת התחרותית בעידן האינטרנט, מהפכת המידע, המובייל והרשתות החברתיות.

חיזוק לכך שאכן מדובר במהפכה ניתן למצוא בנתוני מחקר חדש של גרטנר לפיו: עד לשנת 2014 יחליפו הרשתות החברתיות את האי-מיילים ככלי העיקרי לתקשורת בינאישית ב-20% מהארגונים. עוד מעריכים אנשי גרטנר, כי במהלך השנים הקרובות צפויות רוב החברות להקים רשתות חברתיות פנימיות, או לאפשר שימוש עסקי בחשבונות אישיים ברשתות חברתיות כלליות.

"הזמינות הגוברת של שירותי הרישות החברתי, הן בתוך גבולות הפיירוול והן מחוץ להם, כמו גם הדמוגרפיה וסגנונות העבודה המשתנים, יובילו את המשתמשים לאמץ את הרשת החברתית ככלי מרכזי לתקשורת עסקית", נכתב בדו"ח.

גרטנר ממליצה לפיכך לארגונים לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח לאספקה ולצריכת מערך עשיר של שירותי תוכנות חברתיות ותוכנות שיתוף פעולה.

כגוף המוביל בארץ בתחום תשתיות ה-SharePoint והרשתות החברתיות בארגונים השקנו השנה 2 תוכניות עסקיות המיועדות לאפשר לארגונים למנף את היתרונות הטכנולוגיים העומדים לרשותם לטובת השתלבות במהפכת
ה- Social Enterprise.

התוכנית הראשונה מיועדת לספק לארגונים יכולת למנף את היתרונות המצויים בתשתית פלטפורמת ה SharePoint, תוך שימוש בידע, ניסיון ומתודולוגיות עבודה מוכחות. תוכנית זו מאפשרת לארגונים הן חיסכון בעלויות ה IT הנובעים מתחזוקת SharePoint, הן שיפור ביציבות ואמינות הפלטפורמה בארגון והן מינוף היכולות החדשות לטובת הובלת יתרונות עסקיים.

התוכנית השנייה שהשקנו מספקת פתרון מלא ומקיף למהפכת ה- Social Enterprise ועולם הרשתות החברתיות הפנים ארגוניות.

כחברה המובילה בישראל בתחום זה אנו משיקים חידושים רבים אותם נחשוף במסגרת יום עיון מיוחד שייערך בבית מיקרוסופט בתאריך 01/02/2012. הפתרונות שיוצגו ביום זה יוכיחו הלכה למעשה כיצד ניתן למנף את הרשת החברתית הפנים ארגונית לטובת שיפור היעדים העסקיים של הארגון.

גיליון חגיגי זה הנו הזדמנות מצוינת לברך את הארגונים שהשיקו בסיוענו פתרונות SharePoint מתקדמים:

  • גדות בהשקת הפורטל החדש
  • בנק לאומי בהשקת פרויקט קטלוג מוצרים
  • בנק הפועלים בהעלאת גרסה חדשה עבור מערכת ניהול שינויים
  • בנק בינלאומי בהשקת שלב ראשון של הפורטל

אנו גאים בחלק שאנו נוטלים בהצלחת הארגונים להם אנו שותפים בחמש השנים האחרונות ומצפים בכיליון עיניים לחמש שנים נוספות מרתקות לא פחות.

תודה לכולכם על האמון בנו וקריאה נעימה.

ירון הראל מנכ"ל




top soft ממוקדת ומתמחה במתן פתרונות בניהול ידע בעולם Microsoft SharePoint. במהלך השנים צברנו ניסיון עשיר ויכולות גבוהות בתחום ניהול אתרי לקוח, פיתוח והטמעת מערכות והקמת תשתיות ניהול ידע מבוססי SharePoint. בין הסיבות לכך שארגונים מובילים כמו: לאומי, הוט, 888, סלקום, ועוד רבים אחרים בחרו בנו לפיתוח פלטפורמת אתרי האינטרנט שלהם, מצויה העובדה שהפתרונות שלנו מאופיינים, מפותחים ומותאמים תוך התחייבות מוחלטת להצלחה שלך ושל ארגונך.

כשותף מוסמך ומנוהל של מיקרוסופט אנו מעסיקים כיום למעלה מ-80 מומחי Microsoft הפעילים בקרב לקוחות מובילים בתחומי הפיננסים, הייטק, תעשיה, טלקום, תשתיות וממשלה.




רשת חברתית פנים ארגונית

בתקופה בה כל חבר נוצר בלחיצת כפתור, כל משפט שלנו הועלה בדרגה ל"סטאטוס", וה - Like הופך להיות להרבה יותר מ"מחבב", רשתות חברתיות חודרות אט אט מעבר לחיינו הפרטיים, לחיי הארגון שלנו, לעובדים, למנהלים, לצוותים ולצורות העבודה היומיומיות.

במקביל לתפוצה הרחבה של הרשתות החברתיות וצורת העבודה המאפיינת אותן נוצר הצורך בארגונים ברשת חברתית-מקצועית-ארגונית, הבאה לתת מענה על צרכים אחרים שלנו כארגון נושם וחי, בו אנשים בעלי ניסיון, דעות, רעיונות וידע, באים לידי ביטוי על גבי תשתית זו.

top soft מובילה כיום את הקמתן של רשתות חברתיות פנים ארגוניות שבאמצעותן הארגון יכול לנהל ולשתף בידע ובמידע המקצועי והאישי של כל עובד עם כל גורם בארגון, להציג מידע רלבנטי למשתמש מסוים מכלל הרשת, לשתף מידע באמצעות קהילות מקצועיות / פרויקטאליות / ארגוניות או חברתיות, וכמובן להעביר מסרים, מסמכים, פרטי מידע מועדפים ועוד.

כחלק מהפיתרון אנו מספקים פלטפורמת עבודה המושתתת על Microsoft SharePoint 2010 ומנצלת את הכלים החדשניים ביותר בתחום על מנת להפוך את הידע הארגוני ליתרונות עסקיים.

דוגמא אופיינית לרתימת הרשת החברתית לשיפור הפעילות העסקית ניתן לראות באתר הפנימי של חברת 888:





המתודה המובילה כיום בעולם לניהול שירותי מערכות מידע נקראת בשם ITIL או - IT Infrastructure Library. מדובר למעשה באוסף של הנחיות כיצד יש לנהל את יחידת המחשב וכיצד ה-IT אמור לפעול על מנת לספק שירותי IT ולעזור לארגון לעשות עסקים.

השיטה מגדירה סידרה של תהליכי עבודה שמטרתם לספק שירותי מערכות מידע איכותיים ולתמוך ברצף אספקת שירותים אלה בהתאם לציפיות משתמשי המחשב בארגון.

כחברה מובילה בתחום זה, הובילה top soft את הטמעתה של המתודולוגיה במספר ארגונים, שכתוצאה מכך הצליחו להשיג מספר יתרונות בולטים בקיצור משמעותי של הזמן המוקדש לטיפול בתקלות ותמיכה במשתמשים. כמו כן הושגה הפחתה ניכרת של מספר התקלות החוזרות ונשנות, כמו גם מבעיות של עומסים וכדומה. הודות להטמעת השיטה מיושמים תהליכים מסודרים ומבוקרים לטיפול מהיר בבעיות, תוך הטמעת שיטות ניהול נכון.

בין הסיבות המרכזיות להטמעה המהירה והצלחתה של המתודולוגיה ראוי לציין את המערכת הייחודית שפותחה על ידינו לתמיכה ואכיפת המתודולוגיה על בסיס פלטפורמת ה SharePoint.

דוגמאות למסכי פורטל יישום ITIL בארגונים:


בדומה למהפכת הרשת החברתית הארגונית ניתן לראות כי ארגונים רבים חשופים כיום לאינסוף מחקרים המנבאים את בואו של עידן "הענן". על אף המילים הרבות הנכתבות בנושא זה, נראה כי ארגונים רבים שוקלים בזהירות את צעדיהם הבאים בתחום.

בכדי להפוך את המעבר לענן לחלק ואפקטיבי ככל האפשר השיקה top soft שורת פתרונות רלוונטיים הכוללים פיתוח ויישום מערכות ואפליקציות ארגוניות על גבי פלטפורמת SharePoint Online וגיבוש והתווית מתודולוגיות לעבודה בסביבות פיתוח ל-SharePoint בענן.

כחלק מהפיתרון הכולל שלנו לסביבת הענן אנו מספקים את האפשרות ליצירת תשתית ראשונית, הסבה וליווי ארגונים במעבר למערכת ענן Office 365.

כמו כן, מכיוון שבארגונים רבים נוצר צורך לשלב בין מערכת ה"ענן הפרטי" לזה "הציבורי", אנו מספקים יישום היברידי Hybrid של עבודה בשילוב SharePoint Server ארגוני במקביל ל-SharePoint Online בענן. כחלק מגישה זו אנו מפתחים פתרונות נישה ליחידות עסקיות שונות בארגונים באופן המאפשר להם ליצור פיתרון ייעודי משל עצמן, ללא תלות ביחידת ה-IT בארגון.

בכדי להסיר את הערפל מעל נושא הענן ולספק פיתרונות מעשיים לסוגיות של אבטחת מידע, כדאיות כלכלית והשלכות המעבר על מחלקת ה-IT אנו מספקים הדרכות מקצועיות בנושא פתרונות ענן לשותפי SMB ו-Enterprise.

דוגמא לפתרון שפותח "קטלוג מוצרים":




אנו ב-TopSoft מאמינים כי הקמת וניהול תשתיות SharePoint זה מקצוע! ולפיכך אנו ממוקדים בהתמקצעות מתמדת בתחום זה ויצירת אוסף כלים ומתודולוגיות ייחודיות המבטיחות לארגון חיסכון משמעותי בעלויות, יציבות ומניעת השבתות מיותרות.
כחלק מתפיסה זו ארזנו חבילת התקנה ושירות ייחודית המאפשרת להקים פלטפורמה ארגונית חזקה שמכילה את הרכיבים הבאים:

שדרוג מערכות (Upgrade)

  • הפקת מסמך תכנון לשדרוג לסקירת המצב הקיים בחווה לקראת מעבר לגרסת SharePoint חדשה.
  • ביצוע השדרוג (Database Migration) מגרסאות 2003/2007 לגרסת SharePoint 2010 בהתבסס על יכולות מתוך הקופסא.
  • הפקת מסמך הכולל תיעוד לכל הפעולות שבוצעו במהלך השדרוג ולאחר מכן בחווה הארגונית.

שירותי ייעוץ Professional Services בהתבסס על SDPS

  • תכנון ארכיטקטורת חווה ופתרונות על גבי פלטפורמת SharePoint (Communities, Sites, Content, Search).
  • מתן פתרונות High Availability והתאוששות מאסון.
  • פתרונות לענן - יישום ופיתוח בסביבת SharePoint והפצה לענן SharePoint Online.

העברת ידע ותחזוקה שוטפת

  • העברת ידע לתחזוקת SharePoint נכונה בארגון בהיבטי גיבוי / שחזור, ניטור תרחישים במערכות, הוספת שרתים לחווה והתאוששות מאסון. תחזוקה שוטפת על ידי התקנת עדכונים שוטפים Service Pack, Cumulative Update, המלצות לתחזוקת בסיסי נתונים ופעולות אדמיניסטרטיביות יומ-יומיות.
    - לדוגמא, כיצד נכון להקים / להתקין שרתי SharePoint בארגון.

סביבות עבודה ומעבר בין סביבות

  • הקמת סביבות פיתוח, אינטגרציה, בדיקות, ייצור תוך מתן מענה: התשתיות הקיימות בארגון (פיזי או וירטואלי).
  • סקירת ההתאמות (Customizations) הקיימות ואופן התקתנתן בסביבות החל משלבי הפיתוח ועד לסביבת הייצור. הפקת מסמך לעבודה בסביבת SharePoint ארגונית.

מתודולוגיות יישום בסביבת SharePoint

  • הקמת מסמך מתודולוגיות פיתוח והתאמה על פי Best Practices
    - כיצד יש לבות פתרונות להתקנה בחווה (סוגי פתרונות, דרך יכולות דיווח וטיפול, ועד להמלצות בהקשר של אופן ההתקנה).
    - הכנה לתפעול בסביבת יצור והתאוששות מתקלות.

שיפור ביצועים

  • איתור תרחישים בהם קיימת בעיית ביצועים בסביבת אינטראנט/אינטרנט.
  • ניתוח התרחישים בהיבטי ביצועים ותצורת תשתית, כולל מתן המלצות לשיפורם.

אוסף רכיבים זה מבטיח פיתרון יציב ורובסטי למניעת תקלות אפשריות ולחיסכון מירבי בעלויות התחזוקה.




הצצה זריזה באתרי האינטרנט המובילים בישראל מראה כי מרביתם נבנו על בסיס פלטפורמת SharePoint.

ארגונים מובילים ממגזרים שונים, החל בהייטק, עבור בסלולר וכלה בעסקים וארגונים ציבוריים וממשלתיים, כולם בחרו לעבור לאתרי אינטרנט מבוססי .SharePoint והשאלה היא מדוע...

בחינה מעמיקה של הפיתרון מראה כי SharePoint 2010 הינה פלטפורמה רחבה המספקת מענה מקיף למרבית הצרכים בארגוני Enterprise וכן לארגוני SMB.

בין היכולות המביאות ליתרון מובהק מול המתחרים ראוי לציין את חבילת Content Management System CMS המאפשרת ניהול תכנים ותזמון פרסום דפים לפי תהליכים עסקיים, ממשק תפעול נוח וקל "Ribbon" המוכר למשתמשים מתוכנות Office. כמו כן יכולות שידור סרטונים Video Streaming, שימוש כ Repository של מסמכים ותמונות, אינטגרציה מול מערכות צד שלישי בעזרת BCS, ובנוסף, יכולת חיבור אתר אינטרנט או פורטל ארגוני למערכות SAP בעזרת SharePoint Duet SAP.

יתרון חשוב נוסף שמספקת הפלטפורמה מצוי במנגנון החיפוש המתקדם - Search Engine / FAST שהנו בעל יכולת קטלוג תוצאות לפי תוכן הקובץ ובנוסף יכולות סינון מתקדמות ביותר.

מנקודת המבט שלנו כמפתחי אתרים חשוב לציין כי הפלטפורמה מאפשרת לנו לספק מענה לכל רעיון או גחמה של הלקוח ולמעשה אינה מציבה בפנינו מחסומי פיתוח כלשהם.

בין הסיבות לכך ראוי לציין כי הפלטפורמה נתמכת על ידי סביבת פיתוח הנשענת על 3.5 Framework .NET ומספקת סט כלים לפיתוח כמו Visual Studio 2010, SharePoint Designer, Administrator Web management וכד', שמרחיבים את האפשרויות בצורה בלתי מוגבלת. כמובן שהגב של Microsoft מספק ביטחון לגבי האופק הטכנולוגי של המוצר ותמיכה מלאה בכל שאלה טכנית מקצועית או עסקית.

הפלטפורמה מכילה מגוון יתרונות נוספים שקצרה היריעה מלפרטם, אך העדות הטובה ביותר ליכולותיה הנם עשרות האתרים המרשימים והמורכבים שעולים לאוויר מידי יום ביומו.




על פי מחקרים הנעשים בקרב עובדי ארגונים מתברר כי אחד מהמקורות הראשיים לבזבוז זמן עבודה הנו הקושי לאתר מסמכים ומידע. עוד עולה ממחקרים אלו כי בחלק לא קטן מהמקרים נוצרת תופעה של "המצאת הגלגל מחדש" עקב הקושי לאתר את המידע הרלוונטי. כתוצאה מכך הארגון מפסיד חוכמה ארגונית יקרת ערך ותהליכי קבלת ההחלטות אינם נשענים על מידע יקר ערך הנמצא היכן שהוא במערכות המידע הארגוניות.

פיתרון יעיל לאתגר זה הנו מנוע חיפוש המאפשר איתור מהיר ואפקטיבי של תוכן במערכת המידע. מנוע החיפוש FAST משמש ככלי לדחיפת מידע לעובד, תוך כדי חיפוש המידע, כך שיענה על הצרכים הממוקדים של העובד ולא יגרום להצפת במידע או לדחיפת מידע "זבל".

פיתרון חיפוש זה מספק למשתמשים ממשק ניווט עשיר המסייע להם להתכוונן לעבר הנושאים שמעניינים אותם. המנגנון הייחודי מאפשר חיפוש חברתי, המשלב התמחויות ותחומי עניין, וכן התאמות customization) ללא קוד), כמו גם הגדרת מילים נרדפות, הצעות לחיפוש, "האם התכוונת ל...", מצמצמי חיפוש וקבלת מידע ממספר מקורות תוכן.

נפחי התוכן ותדירות השאילתות מוגבלים רק במגבלות החומרה וממשקי ניהול מספקים יכולות חיפוש מתקדמות המאפשרות אחזור מידע רחב, רלוונטי ועדכני.

בין היתרונות של פיתרון זה מצויה היכולת של חיפוש באמצעות הדפדפן או ישירות דרך מערכת ההפעלה בסביבה הטבעית (Windows Explorer).

דוגמא לתוצאת חיפוש פנים ארגונית המשלבת תוצאות ממגוון מקורות מידע בארגון:





מערכת לניהול חוזים הנה פתרון אפקטיבי וזמין, המאפשר למנהלים בארגון לגשת בנוחות ובקלות לבסיס נתונים מרכזי המכיל מידע מדויק ומעודכן על החוזים, ולנצל מידע זה, כדי לנהלם באפקטיביות.

החוזים המסחריים מכילים מידע מדויק וחשוב ביותר על עסקאות המכר של הארגון עם לקוחותיו, שותפיו וספקיו. היעדר ניהול נכון ומדויק של החוזים הללו עשוי לגרום לאיבוד הזדמנויות עסקיות, כמו גם לחשיפה לסיכונים מיותרים שחלקם מוגדרים היטב בחוזים אלה.

היות והמערכת מבוססת SharePoint 2010, היא מספקת גמישות מרבית ומותאמת לפשטות התפעולית ולפשטות התחזוקתית הנדרשת לעיצוב התהליכים והתאמתם לצרכים המשתנים של הארגון.

המערכת מאפשרת למלא דרישות חדשות אודות התראות על מגוון אירועים, שלא היו קיימים בעבר, לספק דרישות חדשות של ספקים ושל לקוחות וכו'.

המערכת מאפשרת את ביצועם של השינויים בזמן קצר, ללא תלות במומחי טכנולוגיית המידע ובצורה המאפשרת למשתמשים להסתגל במהירות לממשק החדש.

כך למשל, מערכת לניהול חוזים בעלת מנגנון ההרשאות תאפשר למחלקת הכספים לקבל מידע על תכנון התקציב ועל בקרת התמחיר ולהנהלת החברה לקבל מידע חוזי מרוכז, הקשור למהלכים העסקיים, לניהול הסיכונים ולתהליכי קבלת ההחלטות.




מערכת ניהול מסמכים היא מערכת ארגונית המאפשרת אגירה ואחזור של המסמכים במקום מרכזי אחד, תוך יכולת לנהל הרשאות, גרסאות ותהליכי אישור.

בין היכולות המרכזיות של מערכת ניהול מסמכים מצויה האפשרות לאתר את המסמכים בקלות ע"י שילוב של יכולות חיפוש, תיוג מידע בעזרת מאפיינים, וארגון המידע בספריות ותיקיות שונות.

ניהול מסמכים באמצעות מערכת מסוג זה מספק מענה למספר צרכים:

  • שיפור מנגנון הזרימה של מסמכים בארגון (דואר נכנס, דואר יוצא, סריקת מסמכים, תהליכי אישור...)
  • יכולת אגירה של המסמכים במקום מרכזי ונגיש לכולם, ואחזור אינטואיטיבי שלהם.
  • מניעת ריבוי גרסאות בספריות הפרטיות של המשתמשים ויכולת לשמש כמקור יחיד לגרסה העדכנית ביותר של כל מסמך.
  • בסיס לאפליקציות ושירותי ידע נוספים.

ארגונים רבים המיישמים מערכת ניהול מסמכים באמצעותנו חווים שיפור משמעותי בניהול המידע הארגוני, בשימור הידע ובהנחלתו לכלל משתמשי הארגון.

בין הפתרונות הייחודיים של top soft לתחום זה ראוי לציין את מערכת ה-360. מדובר בכלי משלים המתממשק באופן מלא עם מוצרי מיקרוסופט, בדגש על SharePoint 2010. בעולם שבו "הכל יחסים" – מובלט כוחו של 360 בהצגת היחסים והקשרים בין פרטי המידע. הפיתרון מנהל תהליכים מקצה לקצה באמצעות שילוב כל פרטי המידע ומעניק תבניות מוכנות לעולם ה- Case העסקי: ניהול חוזים, מסמכים טכניים ועוד. היכולת לספק התממשקות מלאה עם Outlook ו- Office, כולל גישה מלאה ודו כיוונית הופכת את השימוש בפיתרון זה לפשוט ואינטואיטיבי.


מהגיליון הפרוש לנגד עיניכם ניתן לראות כי אנו מצויים בפתחו של עידן חדש. עידן זה מייצר עבור רבים מהארגונים אתגרים לא פשוטים הכרוכים בכניסה לטכנולוגיות חדשות, בשדרוג אלה הקיימות, באימוץ מתודולוגיות עבודה חדשניות ובהובלת שינויים הנובעים מאופי העבודה של כל אחד ואחד מאיתנו עם הרשתות החברתיות, המובייל והאינטרנט.

אין ספק כי השינוי נמצא איתנו כאן ועכשיו! כבר מזמן לא מדובר בשאלה "מתי?..." כי אם "איך?..." ובצומת מיוחדת זו שבה כל אחד מאיתנו נדרש לעשות קפיצת מדרגה טכנולוגית, תפיסתית, או מתודולוגית, אנו ב-TopSoft עומדים לרשותכם!

אנו נמצאים כאן בכדי לספק לכם ידע מקצועי ופיתרונות מוכחים המתבססים על ניסיון מעשרות פרויקטים מוצלחים בהם אנו מיישמים את קצוות הטכנולוגיה ומנצלים כל פיסה ממנה על מנת למנף יתרונות עסקיים לארגונים עמם אנו עובדים.

אנו רואים ביתרונות עסקיים אלה את גולת הכותרת של פעילותנו ואת מחויבותנו לשותפות אמת עם הלקוח, מתוך אמונה ברורה, שהצלחה שלו הנה הצלחה שלנו.

הלקוחות הרבים שמגיעים אלינו על בסיס המלצת חבריהם הנם ההוכחה הטובה ביותר לכך.

אנו לרשותכם בכל שאלה מקצועית ובכל אתגר עסקי הקשור לתחום התמחותנו.

שתהיה לנו שנה טובה ועסקים מוצלחים

ירון הראל מנכ"ל