חמשת האלמנטים הבסיסיים של עיצוב גרפי: קווים, צורות, מסה, מרקם וצבע.

1. קווים בעיצוב גרפי
הקו הוא אחד המרכיבים הבסיסיים בעיצוב גרפי . לבד או בשילוב עם קווים או צורות אחרות הם יכולים לתרום לקריאות, למראה, ולמסר של העיצוב הגרפי. השתמש בקווים על מנת:


1.      לארגן

2.      ליצור מרקם

3.      להנחות את העין

4.      לספק תנועה

5.      ליצור אמירה

6.      להעביר משמעות אוניברסאלית 

 

2.  צורות בעיצוב גרפי .

ריבועים (ומלבנים), משולשים ועיגולים הם שלוש צורות בסיסיות בעיצוב גרפי . הצורה בעיצוב גרפי היא אחד המרכיבים הבסיסיים של עיצוב. לבד או בשילוב עם צורות אחרות או קווים הם יכולים להעביר משמעויות אוניברסאליות כמו גם להנחות את העין או לארגן מידע. בעיצוב גרפי טוב שלושת הסוגים הבסיסיים של צורות בעיצוב גרפי הם: צורות גיאומטריות, צורות טבעיות וצורות מופשטות. צורות גיאומטריות הן צורות מבניות ולעיתים קרובות סימטריות. צורות טבעיות מצויות בטבע אך הן יכולות להיות גם צורות מעשה ידי אדם בזמן בעיצוב גרפי . עלים הם דוגמה לצורה טבעית, גם כתם דיו הוא צורה טבעית. צורות מופשטות הן סגנון או הפשטה של צורות טבעיות. סמלים ע"ג שלטים, כגון צורת כסא הגלגלים המסמן גישה לנכים, היא דוגמה אחת שיש להשתמש בה בעיצוב גרפי .

3.  מסה בעיצוב גרפי .
מסה היא אחד האלמנטים הבסיסיים בעיצוב. מסה שווה גודל. לכל אלמנט שאתם מייצרים יש מסה פיסיקלית. בנוסף, לכל אלמנט בתוך עיצוב גרפי (גרפיקה, תמונות, קוים, טקסטים) יש מסה משלהם ביחס ליצירה כולה.

4.  מרקם בעיצוב גרפי .
בנוסף למרקם של הנייר עליו אנחנו מדפיסים, הביטו במרקמים הנוצרים באמצעות טכניקות כמו הבלטה ובמרקם החזותי שנוצר בטכניקות גרפיקה מסוימות. מרקם הוא תמיד חלק מעיצוב הגרפי שלנו בין אם זה מכוון או לא.

5.  צבע בעיצוב גרפי .
צבע בעיצוב גרפי יוצר סימבוליקה. הצבע אינו אלמנט הכרחי בעיצוב גרפי טוב. גם שחור, לבן וגוונים של אפור יכולים ליצור "צבע" שיהיה יעיל כמו אדום, כחול וירוק, למשל. עם זאת, הצבע בעיצוב גרפי מביא עימו מימד נוסף היוצר אווירה מסוימת ומצהיר על כוונות מסוימות - במידה ומשתמשים בו בחוכמה בעיצוב גרפי .

  כותבת המאמר

  הילה שבתאי

 עצבת גרפית

Fresh studio