Networking (רישות עסקי)
רישות עסקי הוא תהליך של מפגש עם אנשים אחרים והחלפת משאבים למטרות רווח הדדי. רישות עסקי מהווה את הבסיס של קשרים עסקיים. עסקים קטנים מסתמכים הרבה על רישות עסקי יעיל על מנת לגייס משקיעים חשובים, לקוחות ושותפים. היכולת שלך לבצע רישות עסקי באופן מוצלח לא רק תעזור לך לבדל את העסק שלך, אלא גם תבטיח את הישרדותו. זה קל יותר מתמיד לעשות זאת, במיוחד אם פועלים על פי שיטות העבודה הבאות:

 
Linkedin - עסקי בלבד
1.      מצא את מי שאתה מכיר. תן ל- Linkedin לסרוק את רשימת המיילים שלך על מנת לראות מי כבר נמצא שם. לא לדאוג! המערכת לא תשלח באופן אוטומטי זימון לכל הרשימה אלא תיתן לך לבחור למי אתה רוצה לשלוח.
2.      URL מותאם אישית. שנה את הכתובות הסטנדרטית שנותנת המערכת לשם שלך על מנת שאנשים ימצאו אותך יותר בקלות. הכתובת הזו זמינה גם בתוך Linkedin וגם על ידי מנועי חיפוש כמו גוגל.
3.      הוסף תמונה פרופיל. Linkedin סובבת סביב אנשים ולכן זה חשוב מאוד להוסיף תמונת פרופיל. תמונת פרופיל איכותית ונכונה היא כזו אשר מציגה אותך באור מקצועי (לא משהו שצילמו אותך במילואים האחרונים, או בטיול משפחות לסטף), עדכנית ובעיקר מזמינה. לא היית רוצה שמישהו יסתכל בתמונת הפרופיל שלך ויחשוב שאתה לא נעים....
4.      בקש להתחבר. עשה לך מנהג קבוע! בכל פעם שאתה בפגישה עם אנשים שאל אותם אם הם ב- Linkedinואם הם רוצים להתחבר. עשה לך מנהג קבוע 2! אחרי כל פגישה שלך שלח בקשות "חברות" לאנשים איתם נפגשת.
5.      ככל שתתן יותר כך תקבל יותר. מלא כמה שיותר פרטים בפרופיל שלך. היכן למדת, איפה עבדת וכ"ו. ככל שתמלא יותר פרטים כך אנשים יוכלו למצוא אותך בקלות רבה יותר ולהתחבר אליך.
6.      חשוב כמו המשתמש. אנשים אשר מכירים אותך יחפשו אותך ב- Linkedin לפי שמך. אך אנשים אשר מחפשים מומחה או ספק יחפשו אותך לפי מומחיות כגון: יחסי ציבור, יועץ שיווקי וכו'. השתמש במילות חיפוש אשר הלקוחות הפוטנציאלים שלך ישתמשו בהם. בנה לך רשימה של מילות חיפוש והשתמש בהן לאורך כל הפרופיל שלך.
7.      קישוריות לרשתות ואתרים אחרים. אם יש לך אתר אינטרנט, חשבון טוויטר, דף פייסבוק וכ"ו סנכרן בין כל אלו לבין חשבון ה-Linkedin שלך. אל תסתיר! הקישור והשיתוף עוזר גם לקידום במנועי החיפוש (SEO).
8.      המלץ! תן ובקש המלצות. דאג להיות כנה על מנת להישמע אותנטי. ההמלצות מוצגות בפרופיל שלך ולמעשה עוזרות לך להראות יותר מקצועי. המלץ על אלה שאתה חושב שהם ראויים לפני שהם מבקשים ממך להמליץ עליהם. לעיתים קרובות הם יחזירו המלצה.
 
פייסבוק - עסקי חברתי
1.      נושאי שיחה מרתקים! אל תפרסם לינק פעם בשבוע ועוד איזו תמונה של המוצר או אירוע השקה האחרון שלך ובזה תחשוב שסיימת את תחזוקת הדף. הגב לאוהדים, הוסף ערך ותוכן לתגובות אלו ועודד אותם להמשיך בשיחה. דאג כי האוהדים שלך ידעו כי מי שמעדכן את הדף הוא אדם אמיתי ולא איזה רובוט מעונב.
2.      שלב יישומי פייסבוק (app) אחרים בחוכמה. כיום יש עשרות ומאות אפליקציות שונות אשר ניתן לשלב עם דף האוהדים הסטנדרטי על מנת להפיח בו חיים ולתת לו אישיות. עשה זאת! אך בחוכמה. אל תוסיף כל אפליקציה שנקראת בדרכך, הוסף רק את אלו אשר האוהדים שלך יעשו בהן שימוש ויוסיפו ערך מוסף לתוכן אותו אתה מציע. המטרה שלך היא לגרום לאוהדים ללחוץ על כפתור הלייק על מנת שגם חבריהם ידעו על קיומך!
3.      בחן את הסטטיסטיקות. הסטטיסטיקה מאפשרת לך לבחון ולהבין איזה תוכן גרם לתגובה יותר גדולה אצל האוהדים שלך. את התוכן הזה אתה רוצה להמשיך ולשכפל. זכור כי אנשים מעדיפים לרוב תמונות וסרטוני וידאו. אל תמנע מהם!
4.      השתמש בערוצי מדיה חיצוניים על מנת לקדם את הדף. הרבה פעמים אנשים תוהים מדוע אין להם מבקרים רבים בדף. עשה שימוש בכל ערוצי המדיה שברשותך: מיילים, אתר החברה, חשבון טוויטר וכו' על מנת להודיע לעולם על דף הפייסבוק שלך.
5.      משתמשי פייסבוק אוהבים תמונות! שייך (tagging) את האוהדים שלך לתמונות מאירועים שונים. זו דרך מצוינת להזכיר להם שהם חלק מהקהילה. למעשה, אתה רוצה לעודד אותם להעלות תמונות וסרטונים משלהם לדף (כמובן חומרים אשר קשורים למוצר או לשירות שלך).
6.      הטבות לחברים. דאג לתת הטבות ייחודיות לחברי הקהילה. הנחות למוצרים או למוצרים משלימים, ימי מכירה מיוחדים, אירועי "ידע" (מומחה בתחום עונה על שאלות online ביום ושעה מסוימת), השקה מוקדמת למוצרים חדשים לחברי הקהילה בלבד ואף בדיקה של מוצרים חדשים וכתיבת ביקורת על המוצר (אנשים אוהבים ששואלים אותם מה דעתם. בחר את האוהדים אשר משתתפים ומשתפים בדף באופן איכותי ובקשו מהם לכתוב ביקורת על מוצר או שירות חדש של החברה.)

רישות טוב מחייב אותך לאזן בין הגישה השיטתית לבין היכולת לא לקחת את עצמך ברצינות רבה מדי. דרך אחת להשיג את האיזון הזה היא לשמור על השיטתיות שלך מאחורי הקלעים.
הגדר את המטרות שלך ושדרג את עצמך לכדי הפרזנטציה שאתה נותן - אבל ברגע שאתה מתחיל באינטראקציה, עליך לשמור על גישה נינוחה וידידותית, כך יהיה נעים להיות סביבך ונעים להקשיב לך, דבר שיבדיל אותך מהקהל ויגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.
 
כותבת המאמר:
עירית פרנק - מירון
054-6442626

buzzz.co.il
האתר של עירית עוצב ע"י FRESH STUDIO, כמובן :)